Monday, July 13, 2009

transformer 2: filem bodek pak arab

baru saja berpeluang menonton filem yang menjadi perbualan seantero dunia. dan ditambahkan pula dengan trend siapa tengok paling awal dialah paling... entah... aku pun tak tahu.

menonton bersama anak dan isteri atas dasar tidak mahu ketinggalan dan curious terhadap isi kandung filem yang popular ini.

tiada penafian yang dapat dibuat, transformer adalah sebagai kayu ukur baru hollywood dan juga pembikin filem dunia yang turut terhegeh-hegeh mencari niche masing masing.

segala-galanya sempurna. tiada ruang kutukan kecuali mereka mereka yang sememangnya berkepala otak negatif seumur hidup.


ulasan secara detail dan dengan rujukan nama nama pelakon, itu bukan forte demimasa. banyak lagi blog dan web lain yang pengkhususannya adalah laman penganalisis filem.

demimasa hanya menilai transformer sebagai sebuah filem yang berbaloi untuk ditonton dengan bayaran rm12. atau erti lainnya puas. baik sebagai marhaein mahupun pengkritik amatur yang dibesar, dididik dan berilmu negara dunia ketiga.

rm12 untuk menonton filem yang mengisahkan keluarga itu mengutuk keluarga ini, si anu bercinta dengan si ana di atas motor atau perlumbaan kereta secara ganas yang tak pernah wujud dalam bandar negara ini; demimasa akan pikir banyak kali.

sanggup demimasa makan makanan korea yang terhidang di foodcourt dengan bayaran yang sama.

amerika tetap jaguh dunia dalam berPROPA. dengan benderanya, teknologinya, ideologinya, apatah lagi sifatnya yang cukup mulia terhadap pak arab. tambah lagi lokasi klimaks filem dunia ini adalah di negara pak arab.

mau tak kembang ketiak pak arab.

mungkin mampu menebus dosa dosa lama dalam filem filem yang meletakkan pak arab sebagai pengganas dunia. atau mungkin penerbit mengerti perjuangan presiden baru yang berketurunan marhein yang mengalami isu sosial yang bencikan kasta.

atau inikah masanya membodek pak arab dubai untuk melabur dalam filem mereka seterusnya apabila kebanyakan syarikat besar amerika menuju kejatuhan.

oh well... whatever they are doing, malaysia tetap dengan pendiriannya. kita akan admire bila ada kena mengena atau kita bangga dengan apa yang kita ada. warisan kita. budaya kita. yeah thats the spirit.

tapi opening scene transformer ada tulisan malaysia dengan lambang wau bulan. jangan marah.

kita propa sesama kita. bukan untuk dunia. mungkin bila the matrix jatuh ke tangan the fallen, hati kerajaan kita akan terbuka untuk turut terlibat menghantar pesawat, keta kebal dan pelakon askar untuk berlakon dalam filem Prof. Razak seterusnya. mana la tau. soundtrack(runut bunyi) akan dinyanyikan oleh tomok dan faizal tahir.

tajuk dia; skandal mami jarum dan si optimus prima

so masa tu demimasa punya write up; mami jarum 8: filem bodek hollywood.

hahahaha pun salah. sian filem melayu... maju salah tak maju pun salah.

kruuu kreee kriiikkk more than meets the eye


pelakon pelakon utama transformer versi malaysia... kalau ada la...

No comments:

Post a Comment