Tuesday, July 28, 2009

persatuan sucks!

persatuan sucks! ada politik dan gossip sesama sendiri. aku join fdam (persatuan pengarah filem malaysia) sebab itu syarat kalau nak aktif dalam bidang ini.

sebab dia syarat yang perlu ada so aku kena masuk untuk memudahkan kerja cari makan. kebetulan stand out aku terpilih untuk menjadi ajk simposium ffm22 finas di sabah.

aku yang termuda dan terpelik. sebab tak skema macam ahli persatuan lain. dan mungkin juga too loud dan mencabar ahli ahli veteran.

aku terpaksa hadirkan diri untuk beberapa meeting. syarat sebagai ahli. kena hadir meeting. untuk lontar idea. dikalangan idea tua aku ada beberapa idea muda.

hari semakin hari, lepas tiga meeting disertai dan dijanjikan bayaran kehadiran, meeting itu semakin sepi. aku tidak lagi dipanggil. katanya rombakan kabinet kementerian menyebabkan bajet finas lari.

latest updates... nama aku dah terkeluar dari senarai. dan digantikan dengan nama nama yang tepu, tua dan ada dalam industri seadanya.

kelakar sungguh. dengar cerita ramai yang namanya dicaras. atas alasan bajet. wtf. kalau dah takde duit takyah la organize dan beria ria diperingkat awal dan bila nak jadi buat ala kadar.

third world planning sungguh. persatuan pun satu hal. lain kali dari awal hantar lah ahli ahli kerepot korang tu. walaupun takde idea yang bernas yang penting mereka adalah wajah industri yang kematu ini.

wtf. lengoh berfikir dan kelakar di hati melayan birokrasi terpimpin kepala hotak kau yang berleluasa di negara yang ada F1 circuit dan menara berkembar tertinggi di dunia.

persatuan sucks!

No comments:

Post a Comment