Wednesday, July 22, 2009

injection di bontot

ungkapan dan senario yang popular di kala arwah ayahku masih ada. demam sikit cucuk. tak sihat sikit cucuk. katanya solution yang terbaik dan mempercepatkan kesembuhan diri.

aku takut pada jarum. jarum suntikan yang pernah membuatku terkulai layu pengsan di lantai hospital. aku takut darah, aku tak suka bau hospital dan aku juga takut sakit.

tak suka, tak suka sakit... last injection yang aku dapat aku pun dah lupa. semalam di klinik aku berfikir 2 3 kali. doktor cakap kalau cucuk cepat hilang demamnya. atau makan ubat dengan teratur. pilih antara satu.

aku teragak agak kerana takut pada jarum. sengal, ngilu dan mengerikan.

ok lah... aku nak sembuh cepat. di bahu atau di bontot. terpulang ujar doktor cina (mualaf).

"you baring mengiring..."

"aduhla... ya allah... aduhlaaa... ya allah..." trademark aku dan arwah ayah kalau diserang sakit. jarum belum pun menusuk di dalam isi lagi.

"selawat la... takpe tahan sikit saja..." doktor cuba menenangkan orang tua berbadan besar dan berperangai mengalahkan baby ini.

zupp... sengal... dan melengohkan... alhamdulillah segalanya beres. nasib baik jarum tak patah dikemut.

"thank god you have a fleshy butt" isteriku membuat komen memecah kebuntuan di kala kami sedang menunggu obat.

No comments:

Post a Comment