Wednesday, July 29, 2009

cicak yang hodoh

membasuh dapur yang jarang jarang berasap. kini berhabuk. bermain jirus jirus air membersih lantai. berlari keluar beberapa ekor cicak dari belakang tong gas.

cicak gemuk putih dan mengerikan. badan ala ala tidak mampu berlari. dan setiap langkah urat urat badan kelihatan. sambil terjelir jelir lidah menjilat air jirusan yang terpercik ke badan.

sial punya cicak. dah lah hodoh menyibuk dalam rumah orang. ingat ingat lupa tentang kisah nabi dengan cicak dan labah labah. kalau tak silap cicak itu harus dimusuhi dan dibunuh kerana perasaan hasad dengkinya pada rasulullah. dan labah labah pula menjadi teman rasul yang menyelamatkan rasul dari musuh.

tetapi yang hairan, negara barat yang berpaksikan salib dan kekufuran mencipta superhero mereka dari ikon yang sifatkan mulia dalam islam. spiderman.

si bodoh dunia ketiga pula melahirkan superheronya dari binatang yang diharuskan untuk dibenci dan diberi pahala jika dibunuh pada malam jumaat.

kepala kau yang seperti ular, dengan mata yang liar, lidah yang busuk dan terjelir, kulit badan mu yang terik dan lembik menampakkan urat urat badan yang sial... kau seharusnya mampus dan lenyap...

kerana itulah kau seekor cicak yang hodoh.

No comments:

Post a Comment