Thursday, October 08, 2009

suria kita

menghargai mereka mereka yang menghargai suriafm. rumah terbuka sempena hari raya berjalan lancar. sebagai ahli baru, semuanya agak asing dan janggal. melihat tetamu dari kacamata team suria.

stesen radio yang suam suam ini banyak sejarahnya. sukar sungguh melangkah jaya dalam industri yang penuh pancaroba. muncul makhluk murahan ini menyertai pasukan akibat tawaran yang disalahsangka.

makhluk ini berada di mana mana. sehingga mual juga dilihat rakan kerja. luasnya jarak pertukaran kerjaya. dulu diratapi kini dipandang sebelah mata.

karakter gila tetap setia. ibarat semulajadi di dalam jiwa. lalu makhluk janggal ini mula mengeluarkan warna. warna yang pernah dipapar pada majikan majikan sebelumnya. melawak spontan seperti biasa.

episod lama berulang kembali. jelingan puaka muncul bertubi. semuanya ternganga bagaikan terkejut. melihat aksi yang kelakar takut. makhluk ini dipandang sinis. selepas cahaya terpancar manis. dari diri yang ceria habis. bagai sempurna hendaknya digilis.

makhluk ini sudah lali. disuka mula dibuang benci. apakan daya semula jadi. perlahan awal diakhir belari. bakat yang ada kurniaan Ilahi. tidak pernah dipinta untuk didengki. usahakan diri kau mampu berdiri. berdiri selari hasad dijauhi.

mulanya episod merendah diri. setelah warna dipancar tinggi. tak mampu ku tahan empunya naluri. tapi ku tahu ku punya hati.

selamat hari raya aidilfitri. mintak mak kuih sepotong. saya mahu makan kerna saya suka lompat lompat macam ibrahim ali.

2 comments:

  1. ku tahu juga ku punya hati...tapi siapa nak peduli pun???

    ReplyDelete
  2. Anonymous10:46 PM

    yang Esa sering peduli

    ReplyDelete