Monday, October 19, 2009

memandu marathon

dari penang ke kuala lumpur. memandu dalam suhu mengantuk dan letih dari percutian yang mencabar dan mengembirakan. tetapi dikejutkan oleh beberapa teguk nescafe classic.

berjaya menamatkan perjalanan pada exit tol jalan duta.... blueekkkk 3 jam lebih... wuhu kereta yang banyak dan meriah selepas pulang beraya vathukal.

masuk pula ke highway DUKE... memecut pantas kerana tidak sabar untuk menjengah rumah yang ditinggalkan selama hampir 5 hari. dan apakah nasib ikan puyu ku terpaksa berpuasa 5 hehehe...

selamat tiba. dengan pantas dan cargas memandu ke ampang point untuk membeli hadiah kepada adinda ke 5 yang menyambut harijadi pada hari yang sama dan menanti di rumah bonda di putrajaya. alamak! ampang point takde... langsung ke KLCC butik nike mencari jersey MU. opocot! dah habis... adoyai... ok... mengangkat sweater yang agak gempak juga designnya berbanding LIV...

vroooommm!!! memecut ke arah jalan Tun Abdul Razak untuk ke highway sungai besi - seremban. dalam masa setengah jam tiba di putrajaya dengan rasa yang cukup lega langsung mentekedarah jamuan makan yang telah disediakan. singgey, budu, petai, tempoyak yang melempiaskan nafsu kelaparan pengembaraan.

alamak! harus memandu pulang ke rumah. memecut lagi dengan pantas kerana apa yang dibayangkan hanyalah bantal yang empuk di atas katil.

krooohhhhhh zzzzzzzzzz akhirnya... dengan selamat.

No comments:

Post a Comment