Monday, October 19, 2009

aman malaysia

baru setepet ilmu mengembara ke luar negara tetapi masih tercari cari negara negara lain sehebat malaysia. hebat menyatukan segala menu di seluruh dunia hanya di satu foodcourt sahaja. foodcourt itu pula berada di mana mana di negara ini. yang paling menyukurkan ialah semuanya halal.

murah pula dibandingkan dengan segala negara di dunia yang menyajikan menu yang sama. ada juga meletakkan harga yang gila hanya kerana menu itu menu yang unik di negara mereka.

amannya malaysia bila pelbagai bangsa hidup bersama tanpa sebarang benci cela. selain dihasut atau disuntik hasad seketika masa oleh mereka yang tidak bahagia.

terbukti bila segala macam bangsa dunia mengharamkan diri memijak di bumi malaysia tercinta atas dasar mencari kerja. tidak pula rakyat negara ini kecoh menghalau mereka kerana masyarakat di sini bergeliga walau digelar dunia ketiga.

indahnya hidup tanpa sebarang perang, ganyang, gempa mahupun celaka akibat restu dari Tuhan yang Esa. biarlah malaysia terus aman dan bahagia sehingga kau seru israfil meniup sangkakala.

No comments:

Post a Comment