Saturday, August 22, 2009

menu buka

tak tahu kenapa. sehari berlapar kerana puasa, tiba waktu berbuka kelibat nasi kerabu juga yang aku terbayang. aku cuba belajar berbuka dengan kebab dan sesimple kurma kononnya. tetapi itu hanya menjadi rancangan dan tidak mungkin terlaksana.

katanya sebab aku ni orang nasi (the nasi guy). setiap apa benda juadah tersedia bila dah lapar, nasi jugalah yang dituntut. tambahan lagi pembikinan nasi kerabu yang dipenuhi dengan hirisan ulam dan kombinasi meriah kelapa goreng, ikan hancur, budu dan kuah.

apatah lagi dengan side dishes sombongnya yang bergelar solok lada, telur masin dan keropok goreng tersusun rapi di tepi. jangan lupa pada daging bakar atau ayam percik yang menjadi lauk utama hidangan nasi biru ini.

arkkggghhh... lagi 3 jam waktu berbuka... aku mencari pasal blogging dalam topik ini. mungkin makrukh hukumnya.

baik aku keluar saja mencari mereka untuk berbuka nanti.

No comments:

Post a Comment