Saturday, August 29, 2009

band adik beradik not 'IN' anymore

zaman aku membesar. oasis is the best band for me. kebetulan mereka unik kerana zaman tu adik beradik lepak sekali adalah benda tak cool dan memalukan. dan oasis menjadi alasan untuk aku lepak bersama dengan adik beradik ku. (padahal tak suka... tapi kena paksa ngan parents)

bermodalkan oasis, hubungan adik beradik menjadi semakin okay. dan ada satu ketika ianya menjadi 'rare' kerana gurauan rapat brothers dan juga father ini mungkin memualkan untuk sesetengah melayu.

dugaan bisa ditempuh. dan aku dengan bangganya melantik diri aku untuk menjadi trend setter kepada perbuatan melepak dengan siblings is cool. (how sad melayu ni).

kematian ayah membuatkan aku lagi semangat nak buat band. band adik beradik. lalu tertubuh lah the wans yang masing masing telah lama berjamming, bersatu, berpecah, memang dah ada kumpulan lain, genre lain lain, dan pelbagai drama lagi.

hari ini thesun.co.uk melaporkan OASIS band idola aku berpecah. memang aku tau diorang selalu bertekak. terutama the main band members si dua beradik noel dan liam. tapi takkan la air dicincang akan putus. so berita official hari ini menjastifikasikan air bisa putus kerana air itu sudah beku bak air batu yang dipotong dengan gergaji.

tak dapat dinafikan. the wans juga nyawa nyawa ikan. mungkin siblings rivalry, mungkin kepala otak sendiri dan mungkin tradisi kesukaran untuk adik beradik itu bersatu.

so aku tak kisah lagi. usaha noel berjuang dalam oasis aku berani samakan dengan effort aku untuk menyatukan siblingsku. demi membahagiakan arwah ayah dan mami.

well, bila OASIS yang dipersada kaya pun mampu bertelagah, mereka sekali lagi telah memulakan satu trend baru iaitu: band adik beradik not 'IN' anymore padaku.

sekarang aku sekali go with the flow tentang hubungan kekeluargaanku...

No comments:

Post a Comment