Wednesday, November 25, 2009

facebook dan sijakun

kalau dah terror sangat buat program buat la yang boleh menawan hati semua orang. bila ada orang come out dengan great idea mula la letak pantang larang. dunia i.t disamakan dengan panjat pokok betik dan duduk di atas bantal.

dulu mirc sampai dikatanya buang masa, astro sampai dikatanya tiada faedah, gsc dan tgv sampai dikatanya buang duit, playstation sampai dikatanya tiada manfaat.

kerja keras ini mungkin maksudnya membanting tulang, menuai padi, membajak sawah atau mencangkul. cangkul pun cangkullah. duduk tercongok mengguna otak itu tidak berguna. kesian si pencipta buku, tv dan peranti visual audio yang mampu menghantar info dalam waktu yang senteng.

hari ini kisah si facebook dan sijakun. dunia pertama yang terlalu advance telah menukar marhaein menjadi presiden. presiden di sini pula telah lapok bertugas dan baru saja melancarkan facebooknya. mungkin mechanics berbeza untuk negara yang berbeza.

yang paling sedih bila sijakin bersuara mengeluarkan fatwa melarang facebook. dengan pelbagai nada dan gayanya.

dialog yang paling tak boleh blah... "patutlah internet ofis slow... sebab korang tak buat kerja... main facebook ajer..."

No comments:

Post a Comment