Monday, September 14, 2009

muka tak malu

bulan puasa kulit aku menjadi semakin tebal. muka tak malu untuk berbuka puasa di majlis keramaian. tak tahu la salah ke tidak tindakan aku ini.

mungkin melayu beradab akan berkata; jemputan berbuka itu adalah untuk mereka yang beria ria. tapi aku hanya menganggapnya sebagai satu rezeki tuhan.

suatu hari aku tercongok blur di depan pc di pejabat. jam menunjukkan pukul 5.30 dan aku masih tiada plan untuk berbuka. isteri pula memenuhi jemputan berbuka rasmi pejabatnya.

sambil termenung merenung font bertulis facebook di pc tersebut, rakan sepejabat menyapa aku; "kau berbuka di mana?" aku terperanjat dari khayalan. "hah? entah tak tahu lagi,"

"ok jom join kitorang, ada sebuah syarikat rakaman ajak kita berbuka."

masyaallah... hebatnya kuasa tuhan yang maha pemurah rezekinya. terus aku tidak menolak segala tawaran bebuka hingga ke hari ini kecuali aku sudah memiliki rancangan berbuka bersama keluarga.

muka tak malu kini bertukar menjadi muka bersyukur padaMU.

No comments:

Post a Comment