Sunday, September 06, 2009

hanya satu peluang

hanya satu peluang untuk menjalani hidup se'ideal'nya. hanya satu peluang untuk membuktikan ketaatan kita pada pencipta. hanya satu peluang untuk hidup dengan aman dan bahagia.

aku pernah memiliki satu peluang untuk memuja sang bapa. kini dia tiada. aku tidak pasti adakah peluang itu aku guna sebaik baiknya.

aku kini sedang berpeluang menikmati kehidupan berumahtangga dan diindahkan dengan cahaya mata. aku harap aku mampu menghargai mereka sebaik baiknya.

kini yang tinggal hanya satu ibu yang aku berpeluang untuk membelainya. dan satu keluarga bahagia yang aku harap akan bahagia selamanya.

hanya satu peluang untuk aku buktikan kasih aku pada ibu, isteri, anak dan adik beradik tercinta sebelum kita semua kekal berpisah selama lamanya.

No comments:

Post a Comment