Wednesday, September 02, 2009

dory untuk bersyukur

dory ikan biru dalam animasi hollywood 'finding nemo' yang mengalami penyakit hilang ingatan jangkamasa pendek. amat sinonim untuk aku yang semakin rabun dan lanjut.

kehidupan yang dikurniakan tidaklah sehebat langit dan gunung. tetapi kebahagian sentiasa menjadi teman. amat jarang dikurniakan dugaan melukakan. dan tiada alasan untuk aku pahit walaupun pernah didatangkan cubaan.

namun aku dory bila tiba masa untuk berterima kasih pada tuhan. terima kasih di atas segala rezeki dan hadiah yang bertubi tubi.

aku ingat bila untuk mengomel rezeki rezeki tadi dilambatkan. rezeki rezeki tadi ditunda dan rezeki rezeki tadi terus dihentikan.

maafkan aku yang dory.

syukur syukur syukur alhamdulillah... (macam iklan bio aura la pulok)

No comments:

Post a Comment