Tuesday, September 01, 2009

kreatif bagai tentera

dua situasi yang berbeza. tapi itu realiti. aku suka seni dan aku juga anak seorang mejar. berjaya menempuhi hidup dengan aman juga bahagia. tapi ada dugaan dan konfliknya.

aku lembik dan lembut jiwa. disuruhnya aku pegang senjata. memburu itu sunnah. tapi janggal rasanya. aku bisa berkarya tanpa usul periksa. aku bisa berkarya tanpa rancang kira. kerana hasil hasilku adalah dari jiwa. jiwa yang lembut untuk aku terus bahagia.

kreatif bagai tentera. tuntutan hidupku hari ini. aku pilih dengan rela. mungkin juga terpaksa. dan aku juga kata tidak sengaja. segalanya perlu ada rancangan. rancangan untuk terus berjaya. ke depan jayanya bukan mundur bagai si gila.

kreatif bagai tentera. aku harus pecah kepala. pecah kepala berkarya tidak apa. tapi aku makin pecah kepala kerana ada waktu dan aku harus menurut masa.

masa datang dan pulang untuk berkarya. kreatif dalam berkarya dituntut mereka.

kreatifku hadir bagai tentera. bisa atau tidak bisa itu hanya lahir dalam doa.

No comments:

Post a Comment