Wednesday, September 30, 2009

idola niaga

kagum langsung pada pencapaian dia. sinisnya usaha dikala 11 sept bila burung besi mula dibenci untuk dinaiki malah dibeli mereka mereka ini. kerja gila kata sahaya, ringgit berbillion dijoli membeli pesawat lelong yang hilang populariti.

cabaran si minoriti ini diambil opitimis dan mula melangkah tinggi. bajet yang murah mula menjadi inspirasi sedangkan dulu mewah dan gaya menjadi jati. branding dan pasarannya menggila mula menyerang minda negara. merah putih yang berani mula membanjiri umpama tumpahan coca cola di hati sanubari.

kagum aku lagi dengan penyebaran idea yang semakin liar. menawan antarabangsa bagaikan mamak menanam teh tarik disegenap usus rakyat. lebar lagi perjuangannya sehingga lahir hotel ironik murah tetapi mewah bergaya bangga.

terus dia melangkah membina gedung, telcos dan berbagai merah untuk dirai rakyat yang semakin murah. mulanya niat mencuci money tetapi membiak bertubi tubi.

kemuncak jaya bila pemimpin negara mewarkah 60% harta kita kepadanya umpama series Las Vegas dengan wajah jalur gemilang terpampang megah memecut laju berjentera gagah.

semoga dia bukan pak pandir baju terkoyak, kampung tergadai dan ayamnya kalah.

dia idola niaga waktu ini bergelar tony yang cukup berani.

No comments:

Post a Comment