Monday, April 20, 2009

tengku putera

satu istilah yang arwah ayah guna... dalam meng'adress'kan anak emasnya... adik kedua ku WMF (daud) . siapa dan apa maksudnya aku kurang jelas. pernah juga membuat spekulasi tengku putera ini adalah anak kesayangan raja atau anak raja yang istimewa yang tidak boleh diganggu gugat.

itu cerita lama... dengan arwah. Hari ni aku ada tengku putera aku sendiri. atau dalam nada kelantan; "ku tegho". itu yang dapat aku ungkapkan bila terbayang dan melihat wajah Wan Mikhail. Anak lelaki sulung nan satu. Perasaan sayang dan kasih yang melampau untuk dia dari seorang daddy bergelar Wan Syahrul Amry.

Baunya saja dah cukup membuatkan aku puas dan cinta. Inikan pulak keletahnya berbicara dan gelagatnya yang bersahaja tetapi sering buat aku ketawa.

Mungkin itu yang arwah ayah pernah rasa terhadap anak-anaknya. dan setiap hari aku semakin merasakannya terhadap Tengku Putera ku yang juga padaku adalah nyawa.

hanya linangan airmata yang daddy mampu berikan padamu... sebagai tanda cinta seorang ayah kepada anak lelakinya.

No comments:

Post a Comment