Thursday, April 16, 2009

Lebanon Apa dan Siapa?

Tiba-tiba mendapat panggilan telefon dari lelaki dari Lebanon. Nama Hussein. Katanya dapat nombor dari seorang kawannya yang pernah bertemu aku di satu majlis. Yang aku heran, aku diaddressnya dengan panggilan 'Boy'. Nama ni untuk family dan kroni rapat atau kaum Kelantan saja.

Nama cari makan di KL Wan Syahrul Amry. So confuse tapi ditolong juga. Katanya Al-Manar nak buat program pasal Ramadhan di dunia. 2 episod nak buat di Malaysia. Life orang Islam di Malaysia sambut bulan puasa. Aku bawak ke Kirawang. Senang sebab established company. Perkenal dan diorang berbincang memberi quotation.

Si Hussein nakkan satu OB van, 5 kamera dan beberapa perkara kecil lagi. Apa lagi. Secara logiknya diletakkan lah 250k. Senang. Dengan below the line pun tapau sekali. Termasuk lah hidden chargers. Hehehe macam bil telefon la pulak. Lepas tu dia call gelak. Dia kata "What is this jokes. Are making movie?"

Aku rasa macam nak karate pun ada. Tadi mintak macam-macam. Kalau nak buat movie, tayangan unggul mintak 1.2 million la. Apada... Lepas tu dia segan dan duduk bagan buat research dan sebagainya. Dia call balik kata, "we just want do simple production, a few camera, technical crew. That's it." Pulok doh.

Aku dah research Al Manar TV ni dia semakin popular di negara arab sebab keterlaluan telusnya dalam media. Al Manar juga dilabelkan sebagai Terrorist Media oleh negara barat. Al Manar TV adalah di bawah pimpinan pejuang Hezbullah Syed Hassan Nasrullah.

Good Luck untuk aku!

No comments:

Post a Comment