Saturday, April 11, 2009

sinus yang biadap

Kepala rasa macam terluka di bahagian atas. Diketuk-ketuk rasa sakit nak mampus. Tension gila. Serangan yang datang secara tiba-tiba. Aku tak pernah rasa macam ni. Tapi yang sakit kepala dulu, bila batuk pun rasa macam bergegar dan berdenyut otak.

Dua tiga hari yang lalu. Aku rasa macam sakit kepala yang pelik. Balik rumah, bini urut. Terus sendawa bagai nak rak. Mana entah datang anginnya. Nak pulak di bahagian pipi dan dahi. Sakitnya macam migrane kata bini ku pada mulanya. Tapi bila diketuk belakang telinga, berdenyutnya tak ingat. Oh... kebiadapan sinus rupanya. A.K.A resdung atau seduan.

Bini ke farmasi dapatkan ubat. Sebab aku benci dan malas ke klinik. Trauma suatu ketika dulu yang hanya nak periksa kesihatan last last ditahan masuk wad sebab Hypo-glucose dan Hepitis. Sampai hari aku malas ke klinik kecuali dah kritikal. Kata biniku "baik u pergi check awal-awal, jangan tiba-tiba kang terus mampus." Hahahaha... aku gelak besar sebab statement tu cute gila. Menyampah dan marah sebab terlalu sayang sehinggakan kata-kata concern keluar dalam nada kesat. Hahahahaha.

Tadi dah makan ubat sinus. Dah spray Nasal Hygiene ke dalam lobang hidung tuan director ahmad nespu. Sekarang dalam proses berlawan dengan perasaan kurang selesa kepala otak seperti nak demam. Mungkin reminder dari Allah sebab dah lama sangat sihat tubuh badan. Alhamdulillah. Tapi kirimkanlah kesihatan tubuh badan Ya Allah.

No comments:

Post a Comment