Thursday, April 09, 2009

kabinet almari atau kabinet negara

Tiusss.... keluar headline kata Khairy tidak termasuk! Lega (envy seorang melayu)... hehehe Mukhriz dapat... wahhh happy... entah hapa-hapa aku ni. Macam pulak diorang kenal aku.

Anyway tahniah diucapkan kepada yang tersenarai. Sebab bukan senang nak mendapat portfolio ni. Tapi apa-apa pun mungkin strategi yang terbaik yang telah diaturkan untuk rakyat Malaysia.

Yang paling interesting, MOI, KTAK dan KPKKW digabungkan menjadi satu. Dibawah naungan Menteri yang Maha Seni iaitu Datuk Seri Utama Dr Rais Yatim menjadikan beliau MENTERI PENERANGAN, KOMUNIKASI, KESENIAN DAN KEBUDAYAAN. Make sense la jugak, sebab berseninya beliau sehinggakan majlis lawatan Menteri, dia gantung DSLR kat leher. Memang gerek bila dipadankan dengan baju batik.

Tapi Penerangan dan Seni dan Budaya tu ok la jugak. Tapi Astro, Media Prima, Maxis, Celcom dan segala telekomunikasi pun di bawahnya. Hehehe... abis lah berkerawang handphone ngan tv nanti.

Kerja Raya dapat kat Datuk Shaziman. Masih kena mengena ngan KJ the great. Kalau aku tau aku register company supply tar ngan simen buat jalan. Hahaha... lupa pulak nak buat baik ngan Datuk Zahid, sebab aku ada connection untuk jual beli senjata. Hehehe berangan sungguh. Beliau dah jaga pertahanan pulak tu.

Well, marhaein macam aku tak related dengan mana-mana Pak Menteri. Yang penting Malaysia aman dan makmur. Semua dapat menjalani hidup seperti biasa hendaknya.

Kabinet Almari ke Kabinet negara ker... yang penting kabinet dapur kena ada. Kalau tak nanti pinggan mangkuk tak tau nak letak kat mana.

p/s: Rindu pada almari lauk arwah nenek. Tempat aku curi tempe goreng.

No comments:

Post a Comment