Monday, December 21, 2009

kerna Dia

baru terlintas. buat benda kerna Dia. akan ada balasannya. tak kira bila dan bagaimana. kira sudah tercatat Dia itu Maha adil. Dia Maha tahu segalanya. kita hanya setitik air di laut tahunya.

kerna Dia kehidupan kita. aku lalu hidup ini dengan diri sebagai manusia biasa. yang punya lemah dan silap. latah dan gelap. lalui hidup ini dengan cita cita kononnya. perjuangan kononnya untuk kaya dan jaya di dunia.

kadang kadang dan selalu aku alpa. tentang ketentuan dan keadilan itu bukan dari aku. bila aku berbudi dan berkarya aku tagihkan habuan, pujian dan sanjungan. dalam kadar segera. umpama si abu yang senantiasa lahab hidupnya. lupa lupa lupa aku kecewa. aku kata hidup aku duka, hidup aku lara.

aku sebenarnya lupa untuk perbetul nawaitu. nawaitu hidup seharusnya Kerna Dia.

No comments:

Post a Comment