Tuesday, December 15, 2009

kagum dengan iphone


sekadar bercerita dan berangan. itu aku dengan angan angan mat jenin ku terhadap gajet. lebih baik aku simpan duit untuk susu anak dan makan keluarga hehehe. tapi hati ini sentiasa bertiup kencang bila hadirnya gajet baru.

baru saja selesai demam blackberry yang berakhir dengan membelikannya kepada kaum keluarga. kini muncul pula kemaruk iphone. salute untuk mac dan mac user. setelah menggodek godek kawan kawan punya. aku terpaksa kagum dengan aplikasi yang dimilikinya.

sangat sesuai bila aku mengalami mode anti sosial secara tiba tiba. iphone mampu menyelamatkan kita dari bersembang dan melayan manusia manusia yang sia sia. aplikasi yang dicipta atau tercipta sungguh unik dan istimewa.

sekeping besi sebesar tapak tangan mampu mendodoi pemiliknya umpama video game dimain di tv. aplikasi yang direka bisa mengheret pengguna terbang ke alam fantasi mereka.

paling aku jatuh hati dengan aplikasi sesempoi menjentik kertas ke dalam tong sampah di pejabat sambil diganggu oleh tiupan kipas. satu lagi aplikasi ialah cara memegang kord gitar yang sebenar dan memetik iphone yang menghasilkan bunyi kord. damn... disaat sangap... anda mampu memetik gitar, feel bermain gitar, menghasil bunyi gitar tanpa memegang gitar.

aku terpaksa kagum dengan iphone.

No comments:

Post a Comment