Saturday, May 17, 2008

HARI BELIA 2008

15 MEI 2008

Menjadi MC / Pengerusi Majlis yang dihadiri Perdana Menteri Malaysia adalah sesuatu yang cukup big deal bagi kakitangan kerajaan Malaysia.

Syukur Alhamdulillah, rezeki itu muncul setelah ibunda ku memperkenalkan aku kepada teman sepengajian PJJ nya yang merupakan orang-orang Kementerian Belia dan Sukan Malaysia.

Sempena Hari Belia 2008 yang berlangsung di Stadium Putra Bukit Jalil pada 15 Mei baru-baru ini, aku bersama Jun Suria.fm telah digandingkan bagi menguruskan event yang dihadiri oleh lebih 15 ribu belia dari seluruh negara.

Sebuah event bersejarah bagi golongan belia Malaysia setiap tahun.

Its a previllage bagi aku yang setahun jagung melibatkan diri dalam kancah kerajaan, politik dan dunia keprotokolan atau dalam bahasa mamat... dunia kepoyoan...

Hehehehe... yang paling penting, peristiwa ini menjadi kenangan peribadi aku yang cukup istimewa.

Pendedahan pertama kepada dunia kementerian bagiku dan ia juga memberi kesan migrain kepada senior dan kenalan pejabat yang selama ini suka memandang orang dengan sebelah mata (macam pirate of the carribean).

Sikap humble dan kelow-profilean aku sering ditafsirkan sebagai budak baru grad dan juga tidak tahu apa itu kehidupan sebenar, walaupun aku sudah 10 tahun bekerja secara melompat ke pelbagai tempat.

Tetapi judge a book by its cover adalah sifat wakil sekolah utama golongan manusia yang hidup di dalam tempurung fantasia mereka, golongan busuk hati dan golongan yang hanya memikirkan watak penting dalam dunia ini adalah hanya mereka sendiri.

Hari Belia 2008 membuka majlis dengan persembahan artis tempatan terkemuka.

Keperasanan vokalku cukup bergema mengumumkan teks yang disediakan dan melaungkan ucapan yang menggambarkan kehebatan belia Malaysia.

Pucuk dicita ulam mendatang.

Siapa mamat botak yang berkaca mata ala ala menteri tanah besar China itu... Heheheh itu lah kalau cikgu-cikgu sekolah Maktab Sultan Ismail Kota Bharu nak tahu, beliau merupakan seorang pengawas wanted yang selekeh dan sentiasa datang lewat ke sekolah yang sering dimakan rotan cikgu disiplin.

Semangat vokal ku dengan diiringi bimbingan guru vokal encik Mod Nadzri membuatkan kebolehan membaca dalam bahasa baku ku kini meningkat.

Tiada langsung botol budu atau petai terpancul keluar dari mulutku yang begitu pekat berdarah Che Siti Wan Kembang ini.

Jabatan salam tahniah bagi individu tertentu sudah cukup untuk aku berpuas hati dengan prestasi yang telah aku curahkan.

Semoga ianya turut menjadi kenangan terindah bagi hadirin yang lain.

Yang penting aku masih sedar diri dan bersyukur dengan rezeki yang Allah beri.

Kepada mereka yang suka merendah-rendahkan kebolehan saya, sedarlah, kita semua tak best mana, hanya Allah yang best, Rasul yang best.

Yang membezakan seluruh umat manusia di bumi ini hanyalah content Ilmu dan pengalaman yang mereka usahakan dan keberkatan kehidupan yang Allah kasihi.

Therefore, Hari Belia ke, Timbalan Pemuda Umno ke, Mantan Perdana Menteri ke, anugerah bintang popular ke, ketua CSI ke, apa ker... marilah kita sama-sama hidup dengan aman dan damai dan sentiasa mengamalkan ajaran Islam yang sebenar.

Salam is Peace and PEACE IS ISLAM!

"Belia Cemerlang Negara Terbilang"... katonyo Paklah... PM mu la... PM mu la... bakpo akunyo... Mung la... nate ni tok ngaku pulok doh... nate apo la... mung la... laaaa... meta ko tok biso gak, hok aku la... Tun tu PM mung?... Ho la... hok biso gak hok mung... PM mung la... Mung la... Aku pulok doh...

AAARRRRRKKKKKGGGGHHHHHH!!! Nabi Muhammad s.a.w pemimpin aku... bo kecek... baik mung ngucak...

"Qul huwallah hu ahad..." laaaa... tu buke ngucak la... jahil la...

"LA ILA HA ILLALLAH... MUHAMMADAR RASULULLAH"

No comments:

Post a Comment