Saturday, May 17, 2008

April yang bodoh = APRIL FOOL

1 April 2008

Susulan tindakan Wan Syahrul Amry blah begitu saja dari RTM, tindakan beliau boleh mengundang padah apabila mungkin disenarai hitam dalam permohonan SPA untuk perkhidmatan awam.

Dengan langkah yang taknak burn the bridges, beliau bertindak pergi memain angin bekas bosnya yang juga merupakan panel interview SPA untuk jawatan yang dipohonnya.

Hanya dengan niat untuk berbuat baik sementara mendapat kelulusan SPA diumumkan, beliau langsung terpaksa menyambung perkhidmatan sementara sebagai Pemberita TV di tempat yang sama.

Berbekalkan ideologi yang kurang tertekan, akhirnya beliau berjaya menempuh onak gomeng yang penuh liku dan ranjau yang mungkin lebih teruk dari perjalanan cerita the indiana jones.

Kini sudah genap sebulan lebih bertugas di situ, beliau telah mengambil kesempatan menggunakan peluang berjumpa orang-orang penting negara untuk mengembangkan networking personal beliau.

Semoga tindakan menyelam sambil minum air itu akan membawa kepada kejayaaan hendaknya.

Bersikap kerek adalah perlu di satu tempat yang menuntut sikap sebegitu diamalkan.

Defensive adalah wajib bagi orang bodoh.

Negatif adalah kemahiran orang melayu semulajadi.

Pujian hanya wujud di negara dunia pertama.

Tempurung merupakan rumah ruji bagi orang melayu.

Rendah diri merugikan, bangga diri akan dibenci orang.

Hormati orang yang lebih tua, jangan sekali-kali menzahirkan kecerdikan otak dihadapan mereka, kerana itu dipanggil kurang ajar.

Melayu tidak akan maju kerana semulajadi mereka mudah cemburu.

No comments:

Post a Comment