Sunday, October 30, 2011

Tiket Bola Mahal Tiba-tiba

FAM buat kerja dengan baik. Itu kisah KPI mereka. Memanglah sapa sapa yang duduk kat tempat tu akan buat benda yang sama. Sukan bolasepak Malaysia ni dah macam 'period' sejak dulu lagi. Moody. Kejap ok kejap tak. Therefore sekarang tengah ok mereka terpaksa cepat cepat ketuk kepala peminat peminat ni tiba tiba. Atau mereka akan kerugian dan terlepas peluang tersebut.

Tak kisahlah pasukan mana yang layak ke peringkat akhir. Seladang ke, Kenari ke, Kijang ke, Beghuk ke. Yang penting dan main peranan di sini ialah pengisi tempat duduk stadium itu sahaja. Ia umpama kayu ukur box office industri sukan pulak. Sekali lagi ingin ditegaskan, mereka juga ada KPI masing masing. Bisnes apa apa pun, sejak Malaysia tertubuh dan sejak bergelar Tanah Melayu pun, mana ada yang pernah balik modal pun. (modal sembang diorang)

Oleh itu, tiket bola mahal tiba-tiba ini juga bermusim. Ketika ia sedang ranum dan masak, maka dituai oleh petani petani. Rakyat sekarang hanya boleh komplen dan membebel saja di atas platform yang ada sahaja. Setakat komplen melepaskan gian sahaja. Sebab Tun sentiasa mengingatkan kita 'melayu mudah lupa.'

Jumpa pada final game lain pulak, dengan harga tiket yang berbeza. Bye.

No comments:

Post a Comment