Sunday, October 09, 2011

Bajet 2012 yang hensem

Pendirian gua semakin senget ke kanan dan ke kiri. Dah macam lalang pun ada. Bukan apa, melihat, membaca dan mendengar terhadap perkembangan zaman yang semakin gua lost prinsip.

Objektifnya simple, mahukan yang terbaik untuk semua di bumi yang fake lagi sementara ini. Nak hadap sangat pun takut mati cepat, tak hadap pula nanti kang panjang pulak umurnya.

Bajet a.k.a belanjawan yang dibentangkan baru baru ini katanya memang hensem. Untuk majoriti golongan. Tak kisah orang nak kata fake atau ori tapi sapa sapa yang berada di tempat menjatuhi dasar itu harus dan confirm bagi benda yang boleh 'carma' (cari makan).

That's why gua cakap gua pun dah goyang ke kiri kanan dan macam lalang. Sebab member yang cuba bangkang pun memang takde benda yang mampu ditawarkan. Setakat bercakap kaum pencadang pun bisa bercakap. Sehinggakan ada petikan bahasa berkata "talk is cheap."

Apa apa pun hakikat jaga bontot sendiri adalah hakikat kehidupan sebenar. Menjaga bontot gua bermaksud lu orang pun kena jaga bontot lu orang sendiri. Sebab pabila bontot masing masing pedih bak dicucuk jarum, kala itu lu orang akan menerima nasib lu orang semakin tidak penting.

Walau Bajet lu Bajet Hensem, kuasa pilihan tetap di tangan semua makhluk yang hidupnya dikurniakan Tuhan Allah yang benar benar SATU.

No comments:

Post a Comment