Friday, April 27, 2007

DAW47 vs WHR5993

gua ada dua buah kereta wira di atas nama gua... DAW47(merah) dan WHR5993(putih)... WHR5993 ialah kereta yang telah dipinjam namaku oleh SIA Corporate... masa tu umur aku dalam 19-20 (1999)... gua kena kencing sebab gua keje tak dapat gaji kat situ... so dia offer kalau bagi pinjam nama dia bagi token RM500... wahhh... masa tu kebulur gila... makan maggie pun share... apa lagi... RM500 ratus beb... hentam sajalah... gua pun tak tau la kisah keta tu lagi...

SIA Corporate ni company sepupu gua... pastu gua dengar arwah bapak gua dengan mak gua ada involvement dengan company ni... tapi yang ironicnya welfare gua tidak terjaga... tapi kira masa tu situasi konflik jugak la... gua nak claimn rite gua pun gua kesian kat parents gua... halal sajalah...

keta DAW47 pun sama jugak al kisahnya... arwah bapak gua beli pakai nama gua... juga digunakan untuk bisnes... tapi turun naik masalah keta tu akhirnya dah full settlement oleh bonda gua... so family gua la banyak pakai keta DAW47 tu...

pastu parents gua ada problem dengan SIA Corporate... company tu banyak kencing orang... siap masuk 999 dengan edisi siasat lagi... pasal tipu tipu ni la... bermula drama huru hara antra parents gua dengan tauke SIA (yakni anak sedara arwah bapak gua)... DAW47 diambil balik oleh bapak gua... tapi gua tak tau cerita WHR5993...

1 november 2006, bapak gua meninggal... lebih kurang beberapa minggu lepas tu... WHR5993 terpaking kat depan rumah... pastu neighbour datang hantar kunci... dia kata ada orang hantar... nak serah balik...

gua pun check ngan finance... ada 49 bulan tertunggak... dan jumlah dia RM66k terhutang lagi... masak gua... bapak gua dah takde... gua kena tanggung la jawabnya... mati la aku... pastu gua suruh adik gua bawak datang KL... gua simpan dalam rumah inlaw gua...

pung pang pung pang... DAW47 mak gua bagi gua pakai bulan lepas... baru drive sehari... tebabo... enjin dia meletup la pulak... gua pun pegi la hantar kat pandan indah workshop... gua burn RM1k diorang nak cari barang dulu... keras DAW47 kat situ... tak bergerak

gua pun segan la WHR5993 tersadai lama kat depan rumah inlaw gua... jadi gua nak paking luar jap... tapi gua takut finance tarik... gua pun amik la nombor DAW47 ngan rodtax dia gua letak kat keta tu... pastu gua paking kat luar...

Hari Ini Dalam Sejarah

pukul 8.30 pagi, inlaw gua ketuk pintu gila baban... gua ingat apa... bini gua cakap 3 orang polis peronda tengah kerumun kereta sakit gua tu kat luar...

menggelabah la gua keluar tengok apa citer... diorang suspek keta curi... dah report kat unit GERAKAN diorang suruh tarik pegi balai... mati aku nak terberak... pagi pagi jumaat 27 april 2007 gua kena... tertuduk jugak lepas tu...

gua pun explain la seperti citer di atas... diorang pun simpati jugak sebab dua dua keta gua... tapi masalahnya sekarang... diorang dah buat report kat unit gerakan diorang... semua orang dah tau... masak aku kali ni...

gua mintak tolong ngan diorang... diorang kata gua buat kesalahan pemalsuan rodtax ngan plat number... benda ni panjang citer... gua kantoi ngan polis, jpj malah dengan finance sekali... bereh gu... gua berok dale kaing doh... malu gua... dituduh penjenayah... sedangkan dua dua kereta takleh jalan... tujuan gua alih number tu pun bukan sebab gua nak drive... gua nak paking luar jer... nak ngelak dari kena tarik oleh si penarik durjana...

takpela ujian tuhan lagi... sebab semalam gua lupa nak semayang isyak... gua tengah letih sebab gaji gua tak dapat lagi... pukimak bos gua ngelat lari sana sini... tup tup datang pulak masalah ni... masak masak... sabar jer la... berani buat berani tanggung...

gua sembang lagi ngan polisi polisi tu... diorang pun kesian kot tengok gua... diorang call balik unit gerakan diorang tu... tapi kena ada deal la... gua pun tak kisah deal pun deal la... daripada gua duduk kat dalam lokap sambil diratapi oleh bini dan anak gua... gua sanggup la...

so deal la dengan diorang... lega tapi pancit la... janji tak masuk jail... so gua pun sorok la keta DAW47 putih tu balik sementara DAW47 merah siap dibaiki...

moral of the story:

tiada manusia lain yang dapat memahami nasib dan takdir manusia lain... tangani masalahmu seadanya sewarasnya dan bersabarlah...yang baik tetap dari ALLAH dan yang buruk hanya dari umat manusia sendiri...

untuk diri gua... matlamat hidup gua ialah supaya gua dapat mulakan hidup dengan neutral atau 0:0 dan beri kebahagiaan pada family gua... bukannya beri kerunsingan pada mereka...
sekarang gua harus selesaikan satu persatu permasalahan yang dihadapi oleh family gua... gua redha dan gua perlu sokongan emosi dan keberkatan dari ALLAH... insyaallah...

amin!

No comments:

Post a Comment