Sunday, January 03, 2010

lawak

musim baru raja lawak 4 baru start. ok la peserta peserta. memang berbakat. sebab pemilihan masa ujibakat yang teliti. macam macam jenis penyampaian dengan niat membuat penonton gelak dan ketawa.

yang tak boleh blah bila hos yang masih tidak secured dalam industri. offended dan rasa macam tercabar kot. mula over dalam menzahirkan bakat mereka untuk menepis kehadiran bakat baru. mulalah buat lawak fizikal dengan mengajuk gaya peserta. meniru memek peserta dan mula berlagak sempurna dan mengutuk peserta.

lahir pula pertembungan budaya 3 juri yang kononnya taiko lawak negara. please lah. juga tidak secured dalam industri yang pethatic ini. di mana tidak menjana ekonomi negara pun. malah tidak menjana ekonomi mereka sendiri. lawak sendiri pun kering. dengan rancangan yang tidak seberapa. dialntik menjadi pemangkin generasi baru mulut pulak bitter. adoyai. letih.

mungkin negara ni kena develop dulu sampai maju nak mampus baru boleh berhibur. belajar jadi penghibur yang ikhlas menghibur. bukannya membuat muka ketat ketika menghibur dan menyalahkan penonton kerana tak faham lawak.

dah lah diri belum siap. tapi dah kena siapkan generasi baru untuk berjuang. mulut mengalahkan johnny depp dan brad pitt mengutuk rupa paras orang. aduh. letih.

No comments:

Post a Comment