Saturday, May 02, 2009

transisi 20 ke 30

besok usia aku bertukar 30an. bagi aku atau lelaki benda tu sekadar nombor. jiwanya cukup berbeda. sentiasa remaja hahaha. atau roh yang maintain seperti ditetapkan tuhan di syurga.

namun di dunia, nombor ini menggambarkan pelbagai situasi. maknanya di umur tertentu, untuk kelihatan normal dan tidak dijelik orang, atitud hendaklah seiring. kalau matang umurnya hendaklah matang peribadinya.

well, keliru juga dengan kata-kata "man's life begins at 40". mendapat hidayah untuk berubah pada umur itu atau kehidupan rancak dunia harus dimulakan pada umur itu. namun segalanya terpulang kepada individu untuk menafsirkannya.

belajar dari isteriku yang terlebih dahulu mentranformasikan diri ke alam 30, katanya kena ada tanda, hadiah atau peristiwa. kerana itu adalah satu permulaan ke alam yang berbeza. makan jubli perak or jubli emas pun ada hehehe.

oh well, mulai besok, aku nak mengisi borang, tiada lagi umur 20an. pandangan masyarakat terhadap aku adalah seorang belia yang seharusnya berperangai lelaki berumur 30an. mungkin tiada afro, gelak yang kuat dan berhemah tinggi.

berapa pun umur kita, kita pernah menjadi bayi, kanak-kanak, remaja, dewasa dan akan menuju ke umur tua. semoga tuhan sentiasa merahmati ke semua transisi kehidupan kita.

amen.

No comments:

Post a Comment