Sunday, May 24, 2009

Darah Daging : Tiada Makna

Aku tak faham bila ada yang sanggup pilih stranger berbanding keluarga. Apa yang berlumut dalam kepala hotak orang macam ni.

Tak paham hukum tuhan ke apa. Keutamaan yang harus diletakkan dalam pemikiran ialah keluarga mengatasi segala benda. Sehinggakan untuk menghadap Allah taala di hadapan kaabah pun disuruh kita pergi bersama dengan muhrim.

Betapa tebalnya kuasa darah daging kekeluargaan yang harus diutamakan. Berpaling ke arah membelakangi ahli keluarga, apakah berkat hidup mereka. Berjalan di atas doa kecil hati ibu dan bapa, adakah tenang hidup mereka.

Mungkin arus permodenan yang cukup pukimak dan celaka hari ini berjaya membutakan hati setiap insan yang rohnya ditiup Allah untuk melakukan kebaikan. Bodohnya kepala hotak manusia hari ini sehingga cetek memilih nilai kehidupan sebenar di bumi Allah yang sementara ini.

Aku doakan mereka-mereka ini insaf dan terbuka hati walaupun di pintu syurga rebahnya. Semoga Allah juga memberi hidayah untuk makhluk-makhluknya yang alpa dengan belaian nikmat dunia yang dongeng lagi sementara.

No comments:

Post a Comment