Tuesday, March 24, 2009

MAS vs INA

Bersembang dan lepak dengan kumpulan Coda. Sambil pekena milo tarik di restoran Hameedia Mamak. Berbicara pasal industri hiburan tanahair kononnya. Bagus jugak diorang. Ambitious.

Nak sangat release album. Semua buat sendiri tapi dibawah label yang popular. Siti Norhaliza Production (SNP). Alasannya mau bawak something (produk) untuk mempromosi nama Coda dalam persada.

Tak percaya pada industri Muzik digital kot. Sedangkan ekonomi melecet macam ni semua artis pakat dok release single atas nama muzik digital. Senang nak penetrate market dan jimat la jugak.

Sempat jugak aku berkongsi tips dari kacamata editorial a.k.a journalist. Bukan nak agungkan Indonesia, baik dari Muzik atau Filem. Malah Kewartawan pun kata aku dia tapau jugak. Mungkin sebab dah bertapak lebih lama dari kita.

Bagi aku, segala benda yang dibuat macam dan memang dalam darah. Kalau kita, kita panggil Berdarah Seni. Lagi afdal benda ni untuk orang Indonesia la. Pertandingan mencerdikkan otak lebih aktif dalam bangsa diorang. Artis diorang lebih pandai menjawab soalan dan wartawan diorang terpaksa usaha lebih nak beat apa yang terkandung dalam otak artis.

Di Malaysia belum lagi kot. Semuanya kalau dalam bahasa dunia... Masih Amatur. Tapi insyaallah AKAN DATANG.

No comments:

Post a Comment