Thursday, March 26, 2009

Ketua Pemuda menuju PM

Dulu benci menyampah dan tidak boleh terima orang muda yang too soon. 25 mac 2009 secara rasmi dia sudah menjadi Ketua Pemuda. Tuduhan brutal dan kronisme terus lenyap sekelip kilat. Bak kata Mahathir "melayu mudah lupa."

Trend suck up sudah bermula kepada subjek sama. Orang yang sama semalam masih dibenci kerana pengiraan undi masih berjalan, tapi hari ini mula dihormat. Hahaha, isu menantu PM tak timbul, kredibaliti semakin menyerlah sebab menang dengan usaha sendiri, katanya... nampaknya.

Nak pulak ketika orang-orang tua Umno tersalah langkah mengharamkan sementara new media a.k.a online, dia muncul berkata itu adalah "strategically an error." Kepakaran menangguk di air yang keruh umpama darah dagingnya yang juga seorang yang 'educated.' Ini juga telah men'justify'kan jawatan yang baru diterimanya itu.

Nak seribu daya, taknak sudah. Tapi dia ni, dengan imej tukang tol yang mahal, broker maut, pegawai perolehan brutal dan segala keyahudian yang ada, dia tetap terus mendaki membuktikan dia akan jadi king kepada segala statements tersebut. Sepatah kata Presiden PKR "Perjalanan Ke Putrajaya." Bukan jalan-jalan kat putrajaya tapi dari bilik Pegawai Khas tingkat empat ke bilik PM terus.

Tepat sekali jika ideologi 'matlamat menghalalkan cara' itu pilihannya. Dan entah siapa pulak Niccolo di Bernardo dei Machiavelli pada kaca mata dia.

No comments:

Post a Comment