Monday, June 23, 2008

Kesian Malaysia

manusia tamak dan selfish bukan benda baru dan lain lagi.

ianya seperti amalan utama yang harus dilakukan untuk tidak dipinggir atau tertinggal dari kelompok dunia hari ini.

warga setiap negara pula seharusnya menikmati segala anugerah tuhan seadanya.

namun di malaysia kebahagiaan itu semakin pudar.

pemimpin yang dilantik rakyat untuk membimbing seluruh bangsa kini digelapi dengan sifat individualistik yang kronik.

tiada istilah rasulullah di dalam hati atau panduan jalan hidup langsung.

segalanya aku... aku... dan aku sahaja...

dan yang Maha penting ialah AKU KAYA, AKU KUASA dan AKULAH SEGALA - GALANYA.

seluruh rakyat semakin tertekan dan semakin tertindas.

pemimpin yang opportunist yang bertanding di atas tiket wakil kepada rakyat hari ini memanupulasi market dan ekonomi kehidupan.

tiada masa depan yang cemerlang gemilang dan terbilang lagi.

yang tinggal hanya harapan, doa dan pengampunan dari Allah yang Maha ESA.

Kesian Malaysia.

1 comment:

  1. Anonymous4:22 AM

    malaysia tanah air kita.
    wahahhaha.. terbuka minda setelah membaca. teruskan menulis utk kami yg tak pandai menilai keadaan negara. terima kaseh, allahuakhbar. -ahmadnaqiuddin-

    ReplyDelete