Friday, March 09, 2007

Pengalaman Mematangkan Aku

Pengalaman bekerja paling bermakna selepas 27 tahun hidup di bumi Allah ialah... bekerja dengan crew crew India dari Mumbai...

aku mula bekerja dengan Tarantella Pictures (anak syarikat Astro Shaw dari Mumbai) pada November 2006... bermula dengan pre pro penerbitan filem kedua mereka bertajuk "Tipu Kanan Tipu Kiri (100 Lies To Hide a Wife)"...

Huru hara... perkataan pertama dari seorang aku yang ada few years pengalaman dalam bidang Tv dan filem production... aku dah buat research pasal background diorang dan ada dengar rumours sebelum aku mula kerja tentang kerenah diorang... tapi ku tahan juga jebat...

Bermulalah hari pertama pengambaran pada 10 February 2007... tugas aku ialah production coordinator... menyelaras segala benda dalam produksi filem ini... baik dari perjalanan datang dan pergi talent sehingga lah melengkapkan kehendak produksi...

Talent untuk produksi dari Indonesia dan Malaysia... dan crew dari India dan Malaysia...

yang cukup bermakna pada aku dalam produksi ini ialah peluang untuk mengenali watak dan kerenah manusia ciptaan tuhan yang berada di dunia ini... Indonesia terkenal dengan sikap peramah dan mesra mereka manakala India... Jeng Jeng Jeng...

betul la pepatah orang mengatakan kalau jumpa ular dan keling... pukul keling dulu sampai mati... sebab nya... dia punya belit dan patukan mengalahkan ular...

aku cukup teraniaya dalam produksi ini... hehehe melayan kekelingan India dari Mumbai ni... well at least aku memiliki pengalaman yang tidak dapat dibeli di mana mana...

pengalaman mematangkan aku dalam menjalani hidup yang memang mencabar...

so lepas ni... setakat kaum melayu nak belit... tak payah la... ilmu gua lagi tinggi... gua dah exampted dengan jaguh belit dunia iaitu kaum curry pulai...

thank you Allah for the life you gave me...

tawakal tu'alallah, insyallah

2 comments:

  1. Anonymous3:53 AM

    haih nk add comment pun nk keno account...aku dh laa jenih malah pecek butey time malah2 nih...smula laa aku add comment ko mun..tapi blog yg bijak..nasib baik aku dok berehi bobey nga tulisan...kalu dok aku buat part time tulih jgk supo mun...kaco jgk laa mata kita bila baca blog dia...nnt free2 kita tel ka dia yaa!!...puhhh jadi laaa kali nih add comment...pokchek

    ReplyDelete
  2. hahahaha natam... "anyway thanks man for your comment..." (ala ala poyo seorang penulis blog)

    ReplyDelete