Wednesday, February 04, 2009

k r o n i s m e atausesuapnasi

2009 tahun ekonomi merudum... rumours nya kerana kurang minda yang membangun untuk memajukan negara.

lalu segala projek dan aktiviti pembangunan infrastruktur terpaksa dibatalkan dan dihentikan. atas alasan takut tidak seimbang kemudahan yang ada dengan minda masyarakat yang belum bersedia.

teorinya tersungkur lah kontraktro-kontraktor hebat yang terdiri dari ahli ahli umno yang katanya semakin tiada projek dan kontrak untuk dilangsungkan.

hehehehe... tapi yang menariknya... segala peruntukan, dana atau pinjaman telah dipindahkan kepada KEMENTERIAN PEMBANGUNAN MODAL INSAN... seperti Penerangan, Perpaduan dan Kebajikan.

Sekelip mata kontraktor-kontraktor desperate tetapi kenalan rapat pak pak menteri dan ahli ahli kabinet kini bertukar jawatan dan profession.

Untuk membangunkan kepala otak rakyat, bangunan tidak lagi diperlukan sangat. rakyat lebih mengharapkan pengisian...

So pengisian maklumat dalam kepala otak masyarakat hari ini wujud dalam bentuk bahan bacaan, rancangan tv, dokumentari atau perfileman.

Oleh itu Kontraktor yang memiliki asas civil engineer dan arkitek kini sudah mula dikenali sebagai Producer dan juga Director

melalui kabel kabel yang ada... dengan semudah ABC mereka memperolehi surat Perolehan untuk terus berkerja yang kini mula ditakrifkan sebagai berkarya

All the best, Maju lah Malaysia untuk Dunia!

2 comments:

  1. Anonymous12:40 AM

    KiNi semua suKa MeLoMPaT.. sediH.. joging kan Lg eLok..sehat tubuh badan...

    ReplyDelete
  2. kau nak lompat jadi apa hehehe?

    ReplyDelete